تجهیزات ایمنی خودرو

تجهیزات ایمنی خودرو به کلیه لوازم یدکی و انتخابی توسط راننده و صاحب خودرو گفته می شود که برای ایمنی و راحتی بیشتر خودرو و راننده برای اتوموبیل تجهیز می­شود. در این مقاله از بسپرشاپ قصد داریم تا شما را با انواع تجهیزات ایمنی خودرو و انواع آن آشنا سازیم. قبل از آغاز اشاره داریم که تجهیزات ایمنی خودرو معمولا شامل این 5 مورد : قفل زاپاس، محافظ ECU ، پیچ ضد سرقت، کلاف تقویت درب و قفل فرمان می شود. برای معرفی و شناخت بهتر هریک از این اقلام با ما همراه باشید.

 

  1. قفل زاپاس

 

ماشین شما از جهات مختلف در معرض خطر است. باید این واقعیت را در مورد خودروها بپذیریم که علاوه بر خود ماشین که نیاز به دزدگیر، قفل فرمان و قفل پدال دارد، لوازم دیگر ماشین هم در معرض سرقت است و باید برای محافظت از آن چاره‌ای اندیشید. یکی از این لوازم ایمنی قفل زاپاس است که برای محافظت از لاستیک زاپاس کاربرد دارد. لاستیک زاپاس و دزدیدن آن بین سارقان لوازم خودرو بسیار پرطرفدار است و بسیاری از سارقان به صورت تخصصی برای دزدیدن لاستیک زاپاس اقدام می کنند. بسیاری از مالکان خودروهایی مانند ال 90 حداقل یک بار دچار این مشکل شده‌اند و لاستیک زاپاس آنها دزدیده شده است.

دلیل آن هم راحت بودن باز کردن در صندوق عقب برای دزدان است. اگر هنوز نسبت به امنیت خودروی خود آگاه نیستید بهتر است بدانید بردن یک رینگ و یک لاستیک زاپاس از ماشین شما برای سارقان بسیار بی‌دردسر و کاری ارزشمند است. پس باید همان طور که از کل ماشین در برابر سارقان محافظت می‌کنیم از لاستیک زاپاس هم محافظت به عمل آوریم. لاستیک زاپاس با وسیله‌ای به نام قفل زاپاس محافظت می‌شود این قفل می‌تواند زاپاس را در جای خود ثابت کرده و مانع از بلند کردن آن بعد از باز کردن صندوق عقب شود. شاید مکانیزم قفل زاپاس ساده باشد ولی روشی بسیار جدی برای سخت تر کردن دزدی خودرو و لوازم داخل صندوق عقب آن است.

 

  1. محافظ ECU

 

کامپیوتر خودرو یک قطعه الکترونیکی دارد که وظیفه اش کنترل و هماهنگی بخش های مختلف یک خودروی انژکتوری است. هر ECU شامل تعدادی از سنسورها می شود که در قسمت های مختلف خودرو و موتور قرار گرفته و اطلاعاتی را در ارتباط با نحوه کارکرد خودرو به ECU مخابره می­کند. همچنین برخی سنسورها نیز با دستور مستقیم کامپیوتر خودرو عمل کرده و در صورتی که کامپیوتر درست کار نکند، این سنسور ها به سرعت از کار خواهند افتاد. هر چه تعداد این سنسورها بیشتر باشد، مسلما کامپیوتر درک بهتری از وضعیت موتور پیدا کرده و توان این را دارد که در شرایط بحرانی کارکرد موتور را بهتر تشخیص دهد.

باید بدانیم قسمت های مختلف هر ECU  کامپیوتر خودرو بطور کلی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی را در کنترل خودرو بر عهده دارند. به طور معمول هر کامپیوتر خودرو از قسمت های مبدل های آنالوگ به دیجیتال، خروجی های دیجیتال سطح بالا، مبدل های دیجیتال به آنالوگ، کاندیشنر سیگنال و میکرو چیپ ارتباطی تشکیل شده است. این بخش های مختلف کامپیوتر خودرو با هماهنگی یکدیگر وظیفه کنترل و چک کردن سنسورهای مختلف خودرو را دارا می باشند. حالا با این توضیحات آیا فکر می کنید خودروی شما نیاز به ECU دارد؟ اگر تصمیم به خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو از جمله ECU دارید، بسپرشاپ بزرگترین مرجع خرید آنلاین قطعات یدکی خودرو در خدمت شماست.

 

  1. پیچ ضد سرقت

 

از جمله مهم ترین و کلیدی ترین اصول تکمیلی مراقبت، نگهداری و حفاظت از اتوموبیل، ایجاد امکانات پیشرفته ی محافظتی در آن است. از آن جا که این روزها، بسیاری از خودروهای ساخت داخل و خارج مجهز به سیستم هوشمند امنیت الکترونیکی، دزدگیر و … می باشند. همین مسئله یعنی دشواری سرقت داخلی از خودرو، سارقین را مجبور به دزدی از لوازم جانبی بیرون از کابین خودرو کرده است. یکی از مواردی که به تازگی شایع شده و جدیدا در مورد حفاظت لوازم جانبی خودرو و محافظت از رینگ اتومبیل رایج شده، پیچ ضد سرقت خودرو است.  

در واقع، پیچ ضد سرقت یا قفل رینگ به مهره هایی اطلاق می شود که روی چرخ های خودرو نصب و تعبیه شده تا باعث بالا رفتن سطح امنیت اتوموبیل شوند. به عبارتی دیگر، این پیچ های ضد سرقت فقط با آچارهای مخصوص خود باز و بسته می شود و جایگزین خوبی برای پیچ های معمولی و فابریک رینگ های خودروهاست که جهت حفاظت از آن ها در برابر سرقت استفاده می شوند.

 

  1. کلاف تقویت درب

 

یکی از دستاوردهای مهم مهندسان امنیت خودرو در سال های اخیر که برای بسیاری از مالکان خودرو حکم یک معجزه امنیتی  را دارد، کلاف تقویت کننده درب خودرو یا ضد خم درب خودرو است. این قطعه‌ بسیار ساده اما در عین حال بسیار کاربردی است و بگونه ای عمل می کند که احتمال سرقت اتومبیل شما را به میزان محسوسی کاهش می‌دهد. فروشگاه آنلاین بسپرشاپ به عنوان یکی از پیشروترین مراکز فروش آنلاین تجهیزات و قطعات خودرو، کلاف تقویت درب خودرو و دیگر تجهیزات ایمنی خودرو را به شما صاحبان خودرو ارائه کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این ضد خم در خودرو بیشتر آشنا شویم.

 

سارقان و خم کردن راحت درب خودرو برای سرقت

 

حتما شما هم تاکنون شنیده اید که خم کردن در خودروها یکی از راحت ‌ترین روش‌های سرقت اتومبیل است. معمولا خودروها در ناحیه در و استفاده از ورق های فولادی در ستون و بدنه ضعف دارند و دزدهای خودرو که همیشه در هر فرصتی به دنبال سرقت راحت‌تر خودروها هستند، این فرصت را از دست نمی دهند و با استفاده از یک پیچ گوشتی و تکیه دادن زانوی خود به قسمت میانی در و ایجاد موج در ورق کلاف درب، به راحتی این قسمت را با دست خم و در مرحله بعد شاسی قفل را بالا داده و به سادگی خودرو را باز کرده و قطعات داخلی آن‌ها را مورد سرقت قرار می دهند.

در سال های اخیر متخصصان فعال در صنعت قطعه‌سازی خودرو تصمیم گرفتند تا این مشکلات امنیتی خودروها را با استفاده از تقویت کننده مناسب برطرف کنند. تاکنون 2 مدل کلاف ضد خم در بازار لوازم جانبی خودرو وارد شده است در ادامه به معرفی این 2 مدل می پردازیم.

  1. در مدل اول کلاف ضد خم، یک کلاف تقویتی موجود است که از تسمه‌های پلاستیکی ضخیم و مقاوم ساخته شده است. این تسمه‌ های پلاستیکی داخل قسمت داخلی در نصب شده و حد فاصل بین در و بدنه خودرو را پر می‌ کند. این نوع از ضد خم از اینکه دزد خودرو بتواند با استفاده از پیچ گوشی فاصله‌ای را ایجاد کند جلوگیری کرده و نمی گذارد با خم کردن قاب در به فضای داخلی ماشین راه یابد.
  2. مدل دوم ضد خم اندکی پیچیده‌تر است و برای نصب آن به دستگاه پرچ نیاز خواهید داشت. این محافظ‌ها فلزی هستند و با استفاده از دستگاه پرچ به قاب در ماشین متصل می‌ شوند. این نوع از ضد خم در واقع یک ورق مضاعف است که برای افزایش مقاومت درها به آنها اضافه می‌ شود. معمولا شرکت های تولیدکننده لوازم یدکی، این مدل از ضد خم را در رنگ‌های مختلف تولید می کنند تا مالکان بتوانند آن‌ها را به راحتی با رنگ ماشین خود هماهنگ کنند.

شاید هزینه کردن برای بسیاری از رانندگان سخت باشد و هزینه برخی از این اقلام امنیتی خودرو بالا باشد اما در مقابل هزینه های سرقت خودرو بسیار ناچیز است. در ادامه قصد داریم با معرفی قفل فرمان به عنوان یکی از مهمترین ابزارها و تجهیزات ایمنی خودرو این مقاله را به پایان برسانیم.

  1. قفل فرمان

 

افزایش قیمت خودروها رانندگان و شرکت های تولید قطعات ایمنی خودرو را مجاب کرده که تمهیدات بیشتری را در جهت ارتقای امنیت خودروها بکار گیرند. قفل فرمان و قفل پدال از جمله مهم‌ترین لوازم امنیتی خودرو هستند. اما آیا این ابزارها می‌توانند جلوی سرقت ماشین را بگیرند؟ قفل فرمان به گونه‌ای طراحی شده که در صورت قرار گیری روی فرمان خودرو، امکان رانندگی وجود نداشته باشد. در این مطلب ما به بررسی قفل فرمان خودرو و اهمیت و انواع آن پرداخته ایم و از شما دعوت میکنیم در صورتیکه تصمیم به خرید آنلاین قفل فرمان مطمئن دارید، به سایت بسپرشاپ سری بزنید و مطمئن ترین قفل فرمان موجود در بازار را از ما بصورت آنلاین تهیه کنید.

3 نکته مهم در شناخت قفل فرمان با کیفیت

 

  1. جنس قفل فرمان :

 

زمان انتخاب و خرید قفل فرمان توجه به جنس آن بسیار مهم است. شرکت‌های تولیدکننده معتبر معمولا به این موضوع توجه کافی دارند و تلاش آنها بر این است که محصولی با دوام و ضریب ایمنی بالا تولید کنند. قفل‌هایی که از جنس فولاد ساخته می‌شوند دارای وزن سنگین و مقاومت بالایی هستند و تاب مقاومت در برابر ضربات محکم سارقان به قصد تخریب را دارند. جنس روکش این محصولات اکثرا از فوم صنعتی یا PVC است که به راننده امکان می‌دهد آن را به راحتی روی فرمان خودروی خود نصب کند. اگر بعد از مدت زمانی و بعد از استفاده مستمر، روکش قفل دچار فرسایش شد، بهتر است به دنبال تعویض آن باشید.

 

  1. نوع قفل و میله قفل فرمان :

 

نکته دیگری که هنگام خرید قفل فرمان باید مد نظر باشد، نوع قفل تعبیه شده در ساختار داخلی کالاست. اساساً قفل‌های فرمان در انواع مختلف طراحی و ساخته و برای استفاده عرضه می‌شوند، نوعی از آنها کامپیوتری‌ هستند و نوعی دیگر مجهز به قفل‌های رمزی مانند کیف‌های سامسونت هستند. اینکه انتخاب و خرید قفل چگونه باید باشد بستگی به نظر، نیاز و انتظار شما از محصول دارد. طول میله قفل از قطر فرمان یا همان مدل ماشین تبعیت می‌کند، در برخی خودروها قطر فرمان بیشتر است در حالی که در مدل‌های دیگر این قطر کمتر است، از این رو سعی کنید متناسب با اندازه، مدل و قطر فرمان اتوموبیلتان در صدد تهیه محصول باشید.

 

  1. هماهنگی قفل با مدل ماشین:

 

یکی دیگر از موارد مهم در خرید قفل فرمان، دقت در تناسب قفل با مدل خودرو است. قفل فرمان در هر دو طرف دارای دو قسمت داخلی است که در دو طرف فرمان خودرو چسبانده شده است. همچنین قفل دارای قسمت بیرونی است که به آن قفل دستگیره می گویند و با کلید بسته می شود. برای قفل کردن فرمان می توانید یک طرف آن را تنظیم کرده و طرف دیگر قفل فرمان را بکشید تا فرمان برای تنظیم آن قفل شود. پس از تنظیم قفل فرمان، می توانید آن را با کلید قفل کنید.

پرداخت هزینه بیشتر با هدف خرید محصولی خوب و بهتر کاری عاقلانه و منطقی است. با توجه به اهمیت حفاظت از خودرو که امروزه بسیار قیمتی است و از طرفی هم تغییر شگرد دزدان برای سرقت ماشین، پیشنهاد می‌گردد پول بیشتری هزینه کنید و از قفلی با کیفیت، محکم و مناسب برای امنیت وسیله‌ی نقلیه خود استفاده کنید. در صورتیکه تمایل به خرید آنلاین قفل فرمان و یا خرید آنلاین تجهیزات ایمنی خودرو دارید، بسپرشاپ در خدمت شماست.

 



Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *