راهنمای برای جدیدترین فناوری های خودرو

 مقدمه

قصد داریم در سلسله مقالاتی تخصصی و سریالی به موضوع فناوری های جدید خودروسازی بپردازیم. با بسپر شاپ همراه باشید. خودروهای جدید امروزی مجهز به فناوری­هایی هستند که امنیت و راحتی راننده و مسافران خود را بیش از پیش تضمین می­کند. طیف گسترده­ای از ویژگی­ های تازه در دسترس این خودروها و توضیحات آنها به ما کمک خواهد کرد که با مقایسه اصولی هرکدام آنها را بهتر بشناسیم.

ما قصد داریم ارزش بسیاری از پیشرفته­ترین فناوری­های خودروسازی امروزی، نحوه عملکرد آنها و ویژگی­های ضروری، مثبت یا مزاحم آنها را توضیح بدهیم. در بسیاری از موارد ، فناوری­های متعدد در یک بسته یا تراز قرار می­گیرند اما هرکدام ویژگی هایی دارند و مهمتر از آن باید این را در نظر بگیرید که تصمیم­گیری در خرید هر کدام از این خودروها کار مشکلی است زیرا خودروسازان مختلف، فناوری­های مشابه را با نام­های متفاوت می­نامند. چندین سازمان ، از جمله AAA ، Consumer Reports ، J.D. Power و شورای امنیت ملی ، در تلاش هستند تا خودروسازان از نامهای مشترکی برای ویژگی­های مشترک استفاده کنند اما تاکنون چندان موفق نبوده اند. ما سعی می کنیم در این مقاله، پیچیدگی­های یکسان را کاهش دهیم تا به شما در شفافیت شناخت خودروهای روز دنیا کمک کنیم.

هشدار برخورد به جلو

هشدار تصادف جلو، یک آپشن نسبتا جدید است که از سنسورهای نوری یا راداری برای هشدار دادن به شما در هنگام برخورد قریب­الوقوع با خودروی جلویی استفاده می­کند. خودروهای جدید معمولاً با هشدارهای شنیدنی و چراغ­های چشمک­زن روی خط تیره یا شیشه جلو به شما هشدار می­دهند. در برخی از خودروها، مانند GMC Sierra 2021 ، هشدار می­تواند از طریق صندلی هشدار، ایمنی ارتعاشی (یعنی صندلی شما را بلرزاند تا متوجه شوید) ارائه کند. در نظر داشته باشید که هشدار برخورد به جلو فقط یک سیستم هشدار است. برای جلوگیری یا کاهش شدت برخورد، ترمزها را به طور خودکار فشار می­دهد تا از تصادفات عقب و آسیب­ها و جراحات ناشی از آن جلوگیری کند.

 

ترمز اضطراری خودکار

ترمز اضطراری خودکار (AEB) از سنسورهای مشابه حس­گرهای هشداردهنده برخورد جلو استفاده می­کند تا تصادف قریب­الوقوع را حس کند. این امر با فشار دادن خودکار ترمزها در تلاش برای جلوگیری از برخورد یا کاهش شدت آن، یک قدم جلوتر می­رود. AEB هنگامی که فعال می­شود، ناگهان و سریع نیروی ترمز لازم را برای توقف وسیله نقلیه شما اعمال می­کند. در بسیاری از موارد­، ماشین شما قبل از اینکه متوجه شوید چه اتفاقی در حال وقوع است، متوقف می­شود.

بین سیستم­های ترمز اضطراری اتوماتیک موجود دو تفاوت عمده وجود دارد. برخی از آنها فقط با سرعتهای پایینی که در ترافیک توقف گیر کرده و حرکت کندی در شهر دارید فعال می­شوند. بسیاری دیگر از سیستم­های ترمز اضطراری اتوماتیک، تمام سرعت هستند و می­توانند در محدوده وسیع­تری از سرعت خودرو عمل کنند. اگر سیستم­ها نتوانند وسیله نقلیه را به طور کامل متوقف کنند ، سعی می­کنند با کاهش سرعت خودرو تا حد امکان شدت تصادف را کاهش دهند. سیستم­های ترمز اضطراری خودکار نام­های مختلفی دارند، از جمله پشتیبانی از ترمز هوشمند، ترمز کاهش شدت تصادف، کمک به جلو برای جلوگیری از برخورد و کمک ترمز فعال.

هیچ الزام نظارتی برای خودروسازان پیشرفته وجود ندارد که هشدار تصادف جلو یا ترمز اضطراری خودکار را در خودروهای جدید خود لحاظ کنند. در عوض، یک توافق داوطلبانه بین 20 خودروساز که در ایالات متحده خودرو می فروشند، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه­ها (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) وجود دارد که بر اساس این توافق، خودروسازان باید 85 درصد از خودروهایی را که در ایالات متحده می­فروشند، با وزن 8500 پوند یا کمتر، به این سیستم­ها تا سال تولیدی که از 1 سپتامبر 2022 آغاز می­شود، مجهز کنند.

در حال حاضر، تسلا و ولوو شامل هشدار تصادف در جلو و ترمز اضطراری خودکار در 100 درصد از خودروهایی هستند که در ایالات متحده می­فروشند. ده خودروساز این فناوری را در بیش از 90 درصد خودروهایی که می­فروشند نصب می­کنند. خودروهای فیات کرایسلر با تعداد خودروهای کمتر از سایر خودروسازان در این صنعت رتبه پایین تر را دارد.

 

تشخیص عابر پیاده

بسیاری از سیستم­های هشدار تصادف جلو و ترمز اضطراری خودکار در حال حاضر شامل سنسورهای پیچیده­ای هستند که می­توانند عابران پیاده را شناسایی کرده، سپس هشدارها و ترمز خودکار را فعال کنند. در برخی از وسایل نقلیه، سنسورها می­توانند دوچرخه و حیوانات بزرگ را نیز تشخیص دهند. با این حال، یک مطالعه در سال 2019 توسط AAA نشان می­دهد که بسیاری از سیستم­های تشخیص عابر پیاده در مواقع مورد نیاز کار نمی­کنند، به ویژه در شب. آنها جایگزینی برای توجه به آنچه در اطراف وسیله نقلیه می­گذرد ، به ویژه هنگامی که در حال چرخش هستید، نیستند. بنابراین همیشه توصیه شده که بهتر است تمام اختیار و اعتمادتان را به آپشن های ایمنی ندهید.

گرگ برانون، مدیر مهندسی و روابط صنعت خودروسازی AAA می گوید: “مرگ و میر عابران پیاده، رو به افزایش است و ثابت می­کند که تأثیر ایمنی این سیستم­ها در صورت توسعه بیشتر چقدر می­تواند مهم باشد.” وی همچنین اضافه می­کند: “اما، تحقیقات ما نشان داد که سیستم‌های کنونی بسیار کامل نیستند و هنوز به راننده­ای مسلط در پشت فرمان نیاز دارند.”

 

نظارت بر نقاط کور

سنسورها در گوشه­های عقب خودرو، نظارت بر نقاط کور خودروها را در مکان­هایی که توسط آینه شما پوشانده نشده­اند، آسان می­کند و می­توانند قبل از تغییر مسیر به مسیر وسیله نقلیه دیگر، به شما هشدار دهند. این سیستم‌ها معمولاً از چراغ­های هشدار دهنده در آینه­های بیرونی یا ستون­های شیشه جلو استفاده می­کنند. برای مثال اگر فردی در نقطه کور شما در آن طرف خودرو قرار داشته باشد و شما چراغ راهنما را روشن کنید، اکثر سیستم‌های هشدار دهنده نقاط کور، یک هشدار قابل شنیدن به هشدار اضافه می­کنند.

برخی از خودروها، از جمله هیوندای پالیسید 2021 و هوندا فیت 2020 ، از سیستم‌های نظارت بر نقاط کور مبتنی بر دوربین استفاده می­کردند که تصویر ویدئویی از خط مجاور را در صفحه ابزار یا صفحه اطلاعات سرگرمی خودرو نمایش می­داد. نسخه پیشرفته نظارت بر نقاط کور، به نوعی مداخله در نقاط کور است.

 

هشدار خروج از خط

سیستم‌های هشدار خروج از خطوط، از دوربین­ها برای ردیابی نشانگرهای جاده استفاده می­کند و به شما اطلاع می­دهد که چه زمانی از خط خود خارج شده­اید یا در حال خارج شدن هستید. این سیستم ها می­توانند با هشدارهای بصری و شنیدنی ، به علاوه ارتعاشات فرمان در برخی از وسایل نقلیه ، به شما هشدار دهند تا قبل از اینکه در جاده به چیزی برخورد کنید یا داخل چاله بروید خودرو را کنترل کنید.

برخی از خودروها مانند کادیلاک XT5 2021 از ارتعاشات صندلی استفاده می­کنند تا هنگام خروج از خط، بصورت خودکار به شما اطلاع دهند. اگر زمان زیادی را در بزرگراه­های بین شهری می­گذرانید، هشدار خروج از خط یک ویژگی عالی است. در مقاله بعدی از بسپرشاپ چند ویژگی دیگر از خودروهای امروزی و جدید را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.



Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *