راهنمای جدیدترین فناوری های خودرو (قسمت سوم)

در مقاله پایانی بررسی فناوری های روز خودرو به مباحث هشدار ترافیک عقب، ترمز اتوماتیک عقب، چراغهای جلو اتوماتیک و چند آپشن دیگر می پردازیم. بسپرشاپ مرجع بزرگ فروش قطعات خودرو بصورت آنلاین از شما دعوت می کند تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

هشدار ترافیک عقب

آیا تا به حال تجربه پارک بین یک فضای بسته را داشته­اید که دید شما را مسدود کند. در این شرایط سعی می­کنید از پارکینگ خارج شوید؟ اکثر رانندگان در این شرایط، به این امید که فضا بازتر شود منتظر مانده اند. اگر این کار را نکنند، احتمال برخورد زیاد است. هشدار ترافیک عقب از سنسورهای عقب خودرو شما برای مراقبت از ترافیک از طرفین استفاده می­کند. یعنی اگر هنگام عقب­نشینی خودرویی از هر دو طرف نزدیک شود، هشدار به صدا در می­آید. در بسیاری از وسایل نقلیه، هشدار صوتی با یک هشدار بصری مرتبط می­شود و به شما اطلاع می­دهد که وسیله نقلیه دیگر از کجا می­آید. با این ویژگی شما میتوانید قبل از اینکه در جای پارک اشتباه گیر کنید از آن بگریزید.

ترمز اتوماتیک عقب

یک ویژگی نسبتاً جدید ایمنی و برای جلوگیری از تصادف، ترمز اتوماتیک عقب از پارکینگ است که به همراه دیگر سنسورها برای تشخیص اجسام پشت خودرو استفاده می­شود و به طور خودکار ترمز کامل را برای توقف خودرو اعمال می­کند. این یک ویژگی استاندارد در تعداد فزاینده­ای از مدل­ها از جمله نیسان روگ 2021 است. در برخی موارد ، ترمز خودکار عقب همراه با هشدار تردد در عقب عمل می­کند تا از برگشتن به مسیر خودروی رو به جلو جلوگیری کنید.

چراغهای جلو اتوماتیک

بسیاری از چراغهای جلوی خودروهای امروزی به طرز ماهرانه­ای طراحی شده­اند و ظاهر پویایی ایجاد کرده و هویت برند را تقویت می­کنند. متأسفانه، بسیاری چراغها واقعاً جاده را به خوبی روشن نمی­کنند. IIHS استانداردهای چراغ­های جلو خود را در چند سال گذشته تشدید کرده است و بسیاری از خودروسازان را مجبور به استفاده از چراغهای جلو اتوماتیک کرده است.

چراغهای اتوماتیک با نور بالا از دوربین نصب شده روی شیشه جلو استفاده می­کنند تا به دنبال چراغهای جلو و عقب خودروهایی باشند که در مسیری مشابه شما حرکت می­کنند. اگر سنسور هیچکدام را نبیند، نورهای بالا را روشن می­کند تا جاده پیش رو را بهتر روشن کند. چراغهای اتوماتیک با نور بالا فقط بیش از سرعتهای مشخص کار می­کنند و معمولاً خودروهایی را که منتظر چرخیدن از خیابانهای فرعی هستند، تشخیص نمی­دهند. در حالی که این فناوری در چند سال گذشته بهتر شده است ، شما هنوز باید توجه زیادی داشته باشید و آماده باشید تا به نورهای پایین خود تغییراتی بدهید. گاهی اوقات ، سیستم­ها در صورت نیاز به انجام این کار ، چراغ­های جلوی شما را پایین نمی­آورند.

چراغهای جلو تطبیقی

خودروسازان جدیدتر، فناوری چراغ­های جلو تطبیقی را به درستی آزمایش کرده است. چراغ­های تطبیقی جلو زاویه فرمان شما را زیر نظر دارند و با چرخاندن چراغ­های جلو یا فعال کردن چراغ­های گوشه­ای، راه شما را در گوشه و کنار بهتر روشن می­کنند. وقتی مستقیم در حرکت هستید، چراغ­های جلو شما هم همینطور عمل می­کنند. هنگامی که می­چرخید، آنها جهت روشن شدن راه می­چرخند. مزدا 3، 2021 نمونه­ای از خودروهای اصلی است که با چراغ­های جلوی تطبیقی در دسترس است.

تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی

آیا تا به حال در حال حرکت در جاده، متوجه شده­اید که نمی­دانید آن منطقه چه محدودیت سرعتی دارد؟ جاده ممکن است علامت­گذاری خوبی نداشته باشد، یا شما تابلوی محدودیت سرعت را از دست داده باشید. در حالی که برخی از سیستم­های ناوبری محدودیت سرعت را نمایش می­دهند، ممکن است اطلاعات قدیمی نادرست باشند. هدف از تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی کمک به شما در شرایط اخیر با استفاده از یک دوربین رو به جلو برای ثبت بسیاری از انواع علائم راهنمایی و رانندگی است. به عنوان مثال ، هنگام نزدیک شدن به مناطق مدرسه می­تواند به شما هشدار دهد. اطلاعات علائم راهنمایی و رانندگی به طور معمول در صفحه ابزار و صفحه نمایش بالا نمایش داده می­شود. در برخی موارد ، کروز کنترل تطبیقی وسیله نقلیه می­تواند با تغییر سرعت تنظیم شده به دیدن علامت سرعت جدید پاسخ دهد. در حالی که بیشتر خودروها مجهز به تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی هستند، هنوز هم در مدلهای لوکس بیشتر از خودروهای اصلی رایج است. طراحی مجدد فورد F-150 2021 یکی از جدیدترین خودروهایی است که این فناوری را ارائه می­دهد.

دوربین های دید فراگیر

یک سیستم دوربین فراگیر ، تصاویر چندین دوربین را در نمای خارجی خودرو ادغام می­کند تا تصویری را ارائه دهد که به نظر می­رسد توسط یک هواپیمای بدون سرنشین گرفته شده است که در ارتفاع 20 متری از سقف آن حرکت می­کند. دوربین­های دید فراگیر برای مانورهای نزدیک در پارکینگ­ها بسیار مناسب هستند. نیسان یکی از اولین خودروسازان اصلی بود که سیستم­های دوربین “Bird-View” را ارائه داد و آنها همچنان در بسیاری از وسایل نقلیه خود آن را ارائه می­دهند. این سیستم در لیست گزینه­های بسیاری از اتومبیل­های لوکس و SUV یافت می­شود. تعداد فزاینده­ای از وانت­ها و SUV ها سیستم­های دوربین پیچیده­ای را ارائه می­دهند که نماهای متعددی را در اطراف خودروهای خود ارائه می­دهد. برخی از خودروها از دوربین­های از راه دور استفاده می­کنند که می­توانند روی تریلر نصب شوند و نماهایی را ارائه دهند که رانندگان قبلاً از آن برخوردار نبوده­اند.

سیستم دید در شب

سیستم دید در شب که هنوز محدود به چند خودروی لوکس است ، از یک دوربین تخصصی برای دیدن جلوتر از منطقه­ای که توسط چراغهای جلو خودرو روشن شده است، استفاده می­کند. برای مثال ، سیستم دید در شب موجود در آئودی A8 2021 ، از یک دوربین مادون قرمز برای تشخیص ناحیه جلوی خودرو استفاده می­کند. این تصویر حرارتی را در مرکز تابلو ابزار ماشین نشان می­دهد که در آن عابران پیاده و حیوانات بزرگ برجسته شده­اند. دید در شب در کادیلاک اسکالید 2021 ، مرسدس بنز S کلاس 2021 و پورشه پانامرا 2021 نیز ارائه می­شود. امیدواریم از این مقاله تخصصی بسپرشاپ نهایت استفاده را برده باشید.



Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *