نکاتی پیرامون حمل ایمن و اصولی خودروی معیوب یا آسیب دیده

یکی از بزرگ‌ترین بدشانسی‌هایی که می‌تواند گریبان‌گیر راننده و سرنشینان خودرو شود خرابی ناگهانی اتومبیل است. بروز ایراد فنی و یا آسیب ناشی از تصادف می‌تواند به قدری جزئی باشد که با توقفی کوتاه مشکل برطرف شده و خودرو به حرکت خود ادامه دهد. اما ممکن است مشکل فنی ناگهانی یا آسیب ناشی از تصادف آنقدر جدی باشد که خودرو را از ادامه حرکت باز داشته و تعمیر و بازسازی آن در محل ممکن نباشد. بنابراین در چنین شرایطی تنها راه حل مشکل، حمل خودرو به نزدیک‌ترین تعمیرگاه است.

حمل خودرو به خودی خود شاید مساله‌ای ساده به نظر برسد و بسیاری از رانندگان به سادگی از کنار آن عبور کنند، اما در واقع انتقال و حمل خودرو معیوب دارای پیچیدگی‌های زیادی است که اگر توسط افراد متخصص و به صورت اصولی و ایمن انجام نگیرد می‌تواند خسارت‌های زیادی به خودرو وارد کرده و هزینه‌ای دو چندان را به دنبال داشته باشد.

بنابراین سپردن وسیله نقلیه به دست تیم متخصص و دارای تجربه و دانش لازم برای انتقال اتومبیل به تعمیرگاه و همچنین استفاده از ناوگان مجهز به حمل ایمن و استاندارد به گونه‌ای که سلامت فیزیکی و فنی خودرو حفظ شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

حمل غیر اصولی چه آسیب‌هایی به خودرو وارد می‌کند؟

حمل غیر اصولی خودرو می‌تواند به سیستم تعلیق و زیربندی، سیستم انتقال قدرت (با توجه به محور محرک خودرو)، شاسی و اکسل خودرو و حتی قطعات ظاهری همچون سپرها آسیب جدی وارد کند که تعمیر بیش‌تر این قطعات مشمول پرداخت هزینه‌های سنگین است که معمولا امدادخودروهای متفرقه زیر بار پرداخت آن نخواهند رفت و حتی این مساله که مسبب بروز آن عیب هستند را نیز نخواهند پذیرفت. بنابراین حمل خودرو باید توسط افرادی متخصص و دارای تجربه کافی و همچنین خودروی مجهز برای حمل اصولی صورت گیرد و این مساله‌ای است که در بسیاری از امداد خودروهای متفرقه دیده نمی‌شود.

علاوه بر این در زمان حمل خودرو نیز رعایت سرعت مجاز و عبور ایمن از دست‌اندازها و پیچ‌های تند نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا در این شرایط یکی از محورهای خودرو در تماس با سطح مسیر است و محور دیگر توسط خودروی حمل از زمین بلند شده است. بنابراین در این شرایط بار بیش‌تری به محوری که روی زمین است وارد می‌شود. پس عبور غیر ایمن از هر دست‌انداز و ناهمواری می‌تواند آسیب بسیاری به سیستم تعلیق خودرو وارد کند. در کنار این مساله، طول زیاد خودروی حمل و خودروی معیوب در زمان حرکت نیز می‌تواند مخاطراتی را به همراه داشته باشد که راننده خودروی امدادی باید به آن توجه داشته و در زمان عبور از مسیرهای باریک یا پیچ‌های تند حداکثر دقت را به کار گیرد.

در کنار این موارد، خودروی امدادگر نیز باید دارای استانداردها و تجهیزات لازم برای حمل صحیح و ایمن خودروی معیوب باشد. در غیر این صورت ادوات مربوط به حمل می‌توانند خود موجب وارد آمدن آسیبی جدی به خودروی مشتری شوند.

اگر فرض کنیم که حمل خودرو با رعایت اصول ایمنی و استانداردهای لازم انجام شود، مساله بعدی تعمیرگاهی است که خودرو معیوب به آن منتقل می‌شود. این تعمیرگاه نیز باید دانش فنی کافی برای تعمیرات اصولی خودرو منتقل شده را داشته باشد و از قطعات یدکی استاندارد و اصلی نیز استفاده کند در غیر این صورت، تعمیرگاه و شخص تعمیرکار می‌تواند منجر به وارد آمدن خسارات فنی قابل توجهی به خودرو معیوب شود.

بنابراین در بدترین شرایط، حمل غیر ایمن و غیر اصولی در کنار تعمیرگاهی که دانش و امکانات کافی را جهت تعمیر خودروی معیوب در اختیار ندارد و همچنین عدم استفاده از قطعات یدکی اصلی و استاندارد می‌توانند دست به دست یکدیگر داده و خسارت‌های ناشی از تصادف یا مشکل فنی خودرو را چند برابر کنند.

 

امداد خودروهای متفرقه و حمل غیر ایمن خودرو

اگر تجربه خراب شدن خودرو در یکی از بزرگراه‌های تهران را داشته باشید، حتما زمانی که در کنار خودرو معیوب خود ایستاده‌‌اید، شاهد صحنه‌ای بسیار عجیب نیز بوده‌اید و آن هم چیزی نیست جز حضور خودجوش یک یا چند خودرو امدادی متفرقه در کنار خودرو شما و ارائه پیشنهاد برای حمل به نزدیک‎‌ترین تعمیرگاه بدون اینکه حتی با هیچ امداد خودرویی تماس گرفته باشید!

مشکل دقیقا از همین مرحله شروع می‌شود. تیم‌هایی که فاقد صلاحیت و بعضا مجوزهای لازم برای حمل خودرو هستند و خودرو شما را به تعمیرگاه‌هایی که با آن‌ها قرارداد داشته و از آن‌ها پورسانت دریافت می‌کنند حمل خواهند کرد.

اگر از وجود تخصص کافی در تعمیرگاهی که خودرو شما توسط امداد خودروهای متفرقه به آنجا منتقل می‌شود و استفاده از قطعات یدکی استاندارد و اصلی صرف نظر کنیم، به مساله مهم‌تری می‌رسیم و آن هم حمل صحیح خودرو است.

بسیاری از امداد خودروهای متفرقه برای حفظ حاشیه سود خود ممکن است خودرویی که امکان رفع عیب در محل را دارا است نیز به تعمیرگاه حمل کرده و عیب خودرو را بزرگ‌تر از آنچه هست بیان کنند و با این روش هزینه‌های سرسام‌آوری را از مالک خودرو دریافت کنند.

 

استفاده از خدمات اپلیکیشن بسپر

با استفاده از اپلیکیشن بسپر می‌توانید در هرکجای ایران که هستید درخواست حمل خودروی خود را ثبت کنید و خودروی خود را با خاطری آسوده به نزدیک‌ترین تعمیرگاه مطمئن حمل نمایید.

 

 



Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *