تجهیزات رفاهی خودرو

در میان آپشن های خودرو، مواردی است که بصورت دسته بندی قرار میگیرد و موارد دیگر بصورت فردی. تجهیزات رفاهی خودرو شامل آپشن های دسته بندی است و شامل موارد شیشه دودی خودرو، کروز کنترل خودرو ، دوربین دنده عقب خودرو و سنسور دنده عقب می­شود. قبل از اینکه به توضیح هرکدام از آنها بپردازیم، لازم است یادآور شویم که شما میتوانید برای خرید هرکدام از آپشن های خودرو به راحتی وارد سایت بسپرشاپ شده و آپشن های مورد نیاز خودروی خود را بصورت آنلاین و با بهترین قیمت ها سفارش دهید.

آپشن های خودرو یا وسایل جانبی خودرو قطعاتی جانبی و عمدتا غیرضروری هستند که صاحبان خودرو می توانند از هرکدام آنها به دلخواه برای راحتی یا امنیت بیشتر خود در خودرو استفاده کنند بطور کلی وسایل جانبی هر خودرو بخش جدایی ناپذیر هر خودرو هستند که رانندگی با این آپشن ها رانندگی را راحت تر لذت بخش تر و امن تر می کند. آپشن های خودرو باعث می شود که شما در حین رانندگی، مسافرت یا حتی رفت و آمدهای کوتاه، امکانات رفاهی لازم را در اختیار داشته باشید. در این مقاله از بسپرشاپ قصد داریم شما را با انواع تجهیزات رفاهی خودرو آشنا بسازیم. با ما همراه باشید.

شیشه دودی خودرو

دلایل متنوعی برای دودی‌کردن شیشه خودرو وجود دارد. بعضی‌ها از این مدل شیشه‌ها خوششان می‌آید و بعضی دیگر به دلایل امنیتی یا جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به درون ماشین به سراغ شیشه‌های دودی می‌روند. مثلا در شهرهای جنوبی کشور به‌خاطر حرارت زیاد هوا و تابش مستقیم نور خورشید، از شیشه‌های دودی استفاده می‌کنند. شاید شما هم به فکر دودی کردن شیشه ماشین افتاده باشید؛ مثلا از این نوع شیشه‌ها خوشتان می‌آید و شاید هم به دلایل دیگری چنین تصمیمی گرفته‌اید. در هر حال، باید توجه داشته باشید که داستان به همین سادگی‌ها نیست و قواعد و موضوعاتی در این میان وجود دارد. پس نمی‌توانید بدون دانستن همه‌چیز درباره دودی‌کردن شیشه‌ها اقدام کنید و دست‌به‌کار شوید. باید بدانید که تیره‌کردن شیشه ماشین با برچسب یا از راه‌های دیگر باید در چارچوب قوانین راهنمایی و رانندگی صورت بگیرد. در غیر این صورت، جریمه به‌همراه خواهد داشت. در ایران، ۳۵ تا ۴۰ درصد از دودی‌کردن شیشه‌های ماشین مجاز است. در واقع، تیرگی و دودی‌بودن شیشه‌ها باید به‌حدی باشد که سرنشینان خودرو مشخص باشند.

انواع شیشه دودی خودرو

برچسب‌ها هم به شکل معمولی و هم با قابلیت جلوگیری از نفوذ اشعه فرابنفش در دسترس هستند. برچسب‌هایی با این ویژگی، برچسب‌های uv گران‌تر هستند و البته کیفیت بهتری هم دارند. باید بدانید که طیف‌های وسیعی از قیمت برای برچسب‌های دودی موجود است. هرچقدر که برچسب باکیفیت‌تری خریداری کنید، امکان اینکه خراب شود هم کمتر خواهد بود. در تکمیل پاسخ به این پرسش باید توضیح دهیم که بطور کلی دودی کردن شیشه خودرو به دو صورت انجام میگیرد.

  1. دودی کردن شیشه خودرو در کارخانه

بعضی از خودروها از همان ابتدا دارای شیشه‌های دودی هستند و در کارخانه، این فرایند را پشت سر می‌گذارند. کارخانه‌ها هم براساس قوانین راهنمایی ‌و رانندگی و طبق استانداردهای تعریف‌شده برای این کار، اقدام به دودی‌کردن شیشه های خودرو می‌کنند.

  1. دودی کردن شیشه خودرو به صورت دستی و شخصی

برای اینکه شیشه خودرو را به‌ صورت دستی دودی کنید، نیاز به برچسب و ابزارهایی مانند: کاتِر، کاردک، لیسه، هیتر، سشوار خانگی یا صنعتی و غیره دارید. برای چسباندن برچسب روی شیشه خودرو و دودی‌کردن آن نیاز به تمرکز و دقت کافی وجود دارد. این کار مهارت بالایی می‌طلبد و نباید بگذارید هنگامی که در حال نصب برچسب روی شیشه هستید، گردوغبار پیرامون، در زیر برچسب دودیِ شیشه جمع شود. اگر قصد دودی کردن شیشه های خودروی خود را دارید کافی است سری به بسپرشاپ بزنید. شما می­توانید بهترین برچسب شیشه دودی را با بهترین کیفیت و قیمت از بسپرشاپ سفارش بدهید.

نصب کروز کنترل خودرو

سیستم نگهدارنده سرعت یا همان کروز کنترل ( Cruise Control) سیستمی در خودروهای جدیدتر است که اجازه کنترل سرعت در یک وضعیت ثابت را برای راننده فراهم می­کند. این سیستم معمولاً با کنترل میزان هوای ورودی به محفظه احتراق، وظیفه خود را انجام می­دهد. در اصل هدف استفاده از کروز کنترل نگه داشتن دقیق سرعت به میزان دلخواه راننده بدون هیچگونه دخالت خارجی است. در این سیستم امکان تثبیت سرعت خودرو در شرایط مختلف بدون استفاده از پدال گاز از طریق کلیدهای واسطه فراهم شده است

.

انواع سیستم های کروز کنترل :به طور کلی ۴ نوع سیستم کروز کنترل از مدل های پایه آن تا مدل­هایی که می توانند لاین حرکت را تغییر دهند و امکانات بیشتری دارند وجود دارد. در ادامه این ماله بسپرشاپ مزایا و معایب هر کدام از آنها را بیان می­کنیم.

  1. لیمیتر یا محدود کننده‌ی سرعت :

این سیستم ساده ترین و پایه ای ترین مدل از کروز کنترل است. سیستم هایی وجود دارد که برای کنترل سرعت یکسری از خودرو ها کاربرد دارد (مانند سیستم های بکار رفته در بعضی از خودرو های ون که اجازه نمیدهد سرعت آنها از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز کند). بعضی از سیستم های کروز نیز توسط راننده برای کنترل سرعت فعال می شوند. در این حالت زمانی که راننده بیش از سرعت مجاز پای خود را بر روی پدال گاز فشار دهد تاثیری نخواهد داشت و سیستم گاز خودرو عملا بیش از حد تعیین شده کاری انجام نمیدهد. مزیت این مدل کروز این است که به شما کمک میکند تا بر اساس سرعت های تعیین شده بر تابلو ها رانندگی کنید و در
بهینه سازی مصرف سوخت تاثیر قابل توجهی دارد. همچنین تنها ایرادی که ممکن است شما را آزار دهد این است که راننده مجبور است از پدال گاز استفاده کند.

  1. کروز کنترل استاندارد :

کروز کنترل استاندارد یکی از رایج ترین آپشن ها بر روی خودرو های امروزی است. بعد از فعال کردن این سیستم با رسیدن به سرعت دلخواه خود می توانید تنها با یک کلیک سرعت خودرو را تنظیم نمایید و خودرو بعد از آن سرعت را به همان میزان نگه می­دارد. بیشتر مدل های رایج و اصلی شامل این آپشن هستند. مزایای این مدل کروز در سفرها و مسیرهای طولانی آسایش بیشتری برای راننده فراهم می کند . همچنین بیشترین میزان بهینه­سازی مصرف سوخت را نسبت به مدل قبل دارد و رانندگی بر اساس سرعت های تعیین شده در مسیر را امکان پذیر می کند. از عیوب این سیستم این است که در ترافیک های سنگین راننده باید کنترل خودرو را برعهده بگیرد. این سیستم تنها در مسیر های باز و کم تردد کاربرد دارد.

  1. کروز کنترل تطبیق پذیر :

این سیستم دارای رادار یا لیزر است که به وسیله آن میتواند سرعت را با توجه به فاصله‌ی شما با خودرو‌ی روبرویی تنظیم نماید. برندهای بالای بازار خودرو به این سیستم مجهز هستند برند هایی مانند: مدل های BMW، فیات، فورد، JLR، لکسوس، مرسدس بنز، فولکس واگن، همچنین تعداد خودروسازانی دیگری که به سمت استفاده از این تکنولوژی می روند در حال افزایش است. مزایای این سیستم تنظیم سرعت خودرو با توجه به ترافیک مسیر و در نتیجه آسایش بیشتر راننده و مصرف سوخت بهینه تر است. معایب این سیستم این است که کار سنسور های تشخیص دهنده‌ی فاصله در هوای نامناسب میتواند مختل شود
و در تغییر های ناگهانی ترافیک مسیر، سیستم الکترونیکی از نظر تطبیق سرعت ممکن است کند و ضعیف عمل کند. فاصله با خودروی روبرویی ممکن است به اندازه ای باشد که رانندگان دیگر را برای سبقت و قرار گرفتن در جلوی شما وسوسه کند.

  1. کروز کنترل­های نیمه اتوماتیک :

آخرین تکنولوژی سیستم های کروز کنترل یک قدم به خودرو های تمام خودران نزدیک تر شده است. و این به این معناست که این مدل از کروز کنترل ها میتوانند سیستم گاز، ترمز و فرمان خودرو را کنترل نمایند. اما هنوز هم در مواقعی که این سیستم در تشخیص اشیا اشتباه کند نیاز به دخالت راننده وجود دارد. این سیستم های نیمه اتوماتیک وظیفه‌ی فرمان دهی خودرو، توقف و حرکت خودرو ها در ترافیک، تعویض لاین و تطبیق سرعت خودرو بر اساس اطلاعات GPS و تابلو های تنظیم سرعت مسیر را دارند. برای سفارش آنلاین بهترین کروز کنترل سرعت به بسپرشاپ سر بزنید.

 

دوربین دنده عقب

دوربین دنده عقب یکی از انواع دوربین‌­های ویژه خودرو است که در بخش پشتی اتومبیل نصب شده و تصاویر آن به کمک نمایشگر داخلی یا آینه خودرو قابل نمایش است. بهره‌مندی اتومبیل از دوربین عقب به حدی مهم و ضروری است که حتی طبق قانون فدرال در کشور های خارجی، تمام خودروهای سواری جدید، کامیون ‌ها، وانت‌ها و سایر وسایل نقلیه از سال ۲۰۱۸ تا به امروز، به صورت کارخانه ‌ای به این نوع دوربین مجهز شده­‌اند.

دوربین دنده عقب به رانندگان کمک می‌کند تا بدون نیاز به چرخاندن سر به سمت عقب و غافل شدن از محیط رو‌به‌رو، به فضای پشتی خودرو اشراف کامل داشته و با هیچ نقطه کوری مواجه نباشند. این دوربین‌ها به دلیل عملکرد هوشمندشان به خوبی فاصله بدنه خودرو تا موانع را تشخیص داده، مسیر حرکت درست را مشخص کرده و به این ترتیب یک راهنمای تمام و کمال حین رانندگی هستند.

برای خرید انواع دوربین­های دنده عقب، به بسپرشاپ مراجعه و مناسب ترین دوربین دنده عقب خودرو را به صورت آنلاین سفارش بدهید.



Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *