چه نوع قفل ضدسرقتی برای خودرو تهیه کنیم؟

ایجاد امنیت کافی برای جلوگیری از سرقت اشیا و اموال کوچک و بزرگ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها در بیش‌تر جوامع امروزی است. با افزایش مشکلات اقتصادی و به دنبال آن کاهش امنیت در جامعه، سرقت وسایل گران‌‌بها مانند تلفن همراه، جواهرات، خودرو و… افزایش چشم‌گیری داشته است و طبیعتا مالکان هر کدام از این وسایل نیز به دنبال راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از سرقت اموال و دارایی‌های خود هستند.

در این میان، سرقت خودرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا با گسترش زندگی شهری و رشد تعداد وسایل نقلیه در حال حرکت در شهرهای بزرگ، دسترسی سارقین برای سرقت از خودرو نیز راحت‌تر شده است. از طرفی به دلیل اینکه اجزای مختلف خودرو مانند رینگ و لاستیک، چراغ‌ها، سیستم صوتی و نمایشگر، ماژول ایربگ، پنل سیستم صوتی و… به تنهایی ارزش مادی بالایی دارند، سارقان علاوه بر سرقت کامل خودرو، به سرقت اجزای مختلف و یا اشیا گران‌بهای موجود در کابین خودرو نیز روی آورده‌اند.

استفاده از دزدگیر، استفاده از سیستم‌های صوتی با پنل جدا شونده، پارک کردن خودرو در پارکینگ، استفاده از دوربین‌های مداربسته و… از جمله راه‌هایی است که بسیاری از مالکان خودروها برای جلوگیری از سرقت خودروی خود تجربه کرده‌اند. در این میان استفاده از انواع قفل‌های پدال، قفل فرمان، قفل‌های قابل نصب روی ترمز دستی و اهرم تعویض دنده و… از جمله راه‌کارهایی است که بین رانندگان بسیار متداول شده است و تقریبا اکثر خودروهای پارک شده در کنار خیابان‌ها به یکی از این ادوات مجهز هستند.

اما نکته حائز اهمیت این است که صرف استفاده از انواع قفل و یا دزدگیرها نمی‌تواند موجب جلوگیری از سرقت خودرو شود. بلکه کیفیت ساخت و طراحی صحیح این قفل‌ها نقش اساسی را در ایجاد امنیت کافی ایفا می‌کند.

قفل استاندارد و امنیت خودرو

طراحی و تولید انواع قفل خودرو مانند سایر بخش‌های یک خودرو یا هر قطعه صنعتی دیگر، نیازمند دانش و تخصص کافی است. بنابراین مهم‌تر از خرید یک قفل ضدسرقت، انتخاب قفل خودرویی است که از کیفیت مناسب و طراحی اصولی بهره برده باشد تا بتواند امنیت کافی را برای خودرو به ارمغان آورد. علاوه بر این، قفل‌هایی که از کیفیت و طراحی اصولی و مناسبی برخوردار نباشند می‌توانند در مدت زمان استفاده به ادوات داخل کابین خودرو نیز آسیب بزنند. فرمان، پدال‌ها، ترمز دستی، اهرم تعویض دنده و… از جمله اداوتی است که  در اثر استفاده از قفل‌های نامناسب می‌تواند دچار آسیب شده و هزینه اضافی را به مالک خودرو تحمیل کند.

به طور کلی استفاده از انواع قفل‌های غیر استاندارد که دارای طراحی و کیفیت مناسبی نیستند علاوه بر اینکه امنیت کافی را برای خودرو ایجاد نمی‌کند و ریسک سرقت خودرو را بالا می‌برد، می‌توانند آسیب‌های ثانویه را به بخش‌های مختلف خودرو نیز وارد کند. ضمن اینکه هزینه پرداخت شده توسط مالک خودرو برای خریداری این قفل‌ها نیز عملا بی فایده خواهد بود.

سوای این موارد، استفاده از قطعات جانبی و آپشنال بی‌کیفیت و غیر استاندارد ممکن است باعث ابطال گارانتی خودرو نیز شود.

اما راه حل چیست؟

وب سایت بسپر شاپ با هدف ارائه محصولات استاندارد به مشتریان این امکان را فراهم آورده تا هموطنان بتوانند قطعات و آپشن‌های مورد نیاز خودرو که دارای استاندارد و کیفیت لازم هستند را با هزینه مقرون به صرفه به راحتی ثبت و دریافت نمایند.

بسپر این اطمینان را به خریداران داده تا در صورت استفاده مشتری از خدمات فوق، گارانتی خودرو محفوظ و قطعه نصب شده نیز شامل ضمانت کیفیت و از دوام خوبی برخوردار باشد. علاوه بر خدمات آپشن خودرو، متقاضیان می‌توانند اقلام مصرفی اتومبیل خود مانند باتری، روغن، تسمه و غیره را نیز از طریق این فروشگاه به صورت آنلاین خریداری کنند.



Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *